Friday 22 June 2012

Mael Lambong...(melambung ker??)


Promotion Picture
Semalam...aku ader nonton filem nih kat TGV Kinta City.. ermmm..pendapat aku pasal filem nih, errkk..susah nak bagi pendapat sebab aku tatau lawak ke tak lawak....ader part yg memang lawak but ader part yg macam lawak sinis..nak gelak tapi macam, perlu ke gelak?? lebih kurang cam tu laaa....aku macam tak berapa berkenan dengan babak kat tepi pantai yg menari-nari bagai tuh...kat situ, nmpk sangat 'kemelayuannye', dengan lagu tradisional n pakaian dan org2 kampung..herm...filem nih mungkin dapat perhatian hanya disebabkan pelakon utamanye iaitu JULIANA EVANS dan ZIZAN RAZAK.... zizan memegang watak sebagai MAEL LAMBONG yang amat-amat berkesan dengan lakonan yang diberi..hahaha, tau la zizan bila buat lawak camner kan.. bagi juliana pula, dia memegang watak sebagai MARIA iaitu seorang perisik yang diupah kerajaan untuk menangkap pencuri microchip.. lakonan juliana not bad la cuma perlu lebih banyak berlakon lagi sbb nampak sedikit kayu lahhh.... overall, just nice..

babak cerita didalam MAEL LAMBONG
babak cerita didalam MAEL LAMBONG
Kalau dari segi pemarkahan yang boleh aku berikan....jika diberikan markah penuh ialah 10, aku hanya bg 4.5 sahaja untuk cerita nih...sory eyh kepada fans ZIZAN and JULIANA EVANS yang membaca....ini semua hanya pendapat saya semata-mata... peace ^_^

No comments:

Post a Comment