Thursday 29 November 2012

MY STORY : Ambition / CITA-CITA



Sebagai seorang MANUSIA yang hidup di atas muka bumi ini, masing-masing mesti mempunyai CITA-CITA tersendiri, begitu juga dengan aku, yang inginkan sesuatu untuk menjadi kebanggaan kedua IBU BAPA ku. Untuk masa ini, aku masih diperingkat DIPLOMA malah belum habis DIPLOMA pun lagi. Belajar di MALAYSIAN INSTITUE OF MARINE ENGINEERING TECHNOLOGY dalam jurusan DIPLOMA IN SHIP DESIGN. Perancanganku selepas habis DIPLOMA ini, aku ingin melanjutkan pelajaran keperingkat IJAZAH SARJANA MUDA dalam bidang NAVAL ARCHITECTURE di UNIVERSITI luar negara. Mesti ramai yang akan cakap, "elleh, nak show off la tuh belajar obersi". Niatku taknak show off, tapi aku buat nih untuk menutup mulut org tertentu yang sering memandang rendah pada keluarga aku. itu lah yang cuba aku buktikan. Insyaallah, kalau ada rezeki, tak kemana, yang penting, usaha yang dibuat untuk menuja apa yang diidam.

Sesudah menyelesaikan IJAZAH SARJANA MUDA, aku teringin untuk belajar BAHASA KOREA dekat KOREA sendiri. Herm, sebab aku nak belajar BAHASA KOREA ialah kerana tempat untuk aku melanjutkan MASTER di bidang aku ini ada di BUSAN, South Korea. So, thats why aku nak belajar. Insyaallah, apa yang penting, kena kukuhkan pendirian dalam diri untuk buat seperti yang dirancang. Doakan diri ini dimana jua anda berada. Cita-citaku besar untuk membawa keluargaku ke kancah kesenangan. InsyaALLAH.

No comments:

Post a Comment